Köpvillkor

Snabbinfo

  • Fraktfritt
  • Inget minimibelopp vid köp
  • Inga extrakostnader (0 kr) vid kortbetalning och förskottsinbetalning
  • Leveranstid 1-4 vardagar
  • Kundtjänst per telefon, vardagar 9.00-16.00, tel 070 421 93 00

 

Priser

  • Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

Betalningsalternativ

  • Förskottsbetalning via bankgiro
    Kostnad: 0 kr
    Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. Om betalningen inte sker inom 5 bankdagar annuleras ordern med automatik. Vi postar varorna samma dag som betalningen är synlig på vårt konto. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
  • Kortbetalning via Klarna
    Kostnad: 0 kr
    Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Klarna.
  • Postförskott
    Kostnad: 90 kr
    Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.
    Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, ca 14 dagar så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete, porto samt hantering av varorna.
  • Klarnafaktura
    Betalningsvillkor är 10 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post eller via vanlig post. Nu finns också möjlighet att delbetala fakturan (information finns på fakturan).

 

Leveranstid

  • Vi postar beställningar inom 2 dagar. Leveranstid är cirka 1 till 4 vardagar inom Sverige med posten. Postförskottsordrar kan ta upp till 5 vardagar.

 

Leveranssätt

  • Vi skickar beställningar som postpaket/brev.
  • Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

  • Alla brev/paket skickas med posten.

 

Reklamation och returrätt

  • Om man inom ett år från inköpsdatumet kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid ett nytt motsvarande smycke, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.

 

Ångerrätt

  • Ni har full ångerrätt i 14 dagar från att Ni har tagit emot varorna, förutsatt att Ni inte använt varorna och att de returneras i originalskick och originalförpackning. Vid retur står Ni för transportrisken och frakten. Vid retur av varor anger Ni ordernummer samt namn. Återbetalning korrigeras när vi får returen av Er. Vi återbetalar varukostnaderna, dock ej frakt och expeditionskostnader. Ångerrätten gäller inte vid specialbeställda och specialdesignade smycken.
  • Om Ni har betalt med förskottsbetalning eller postförskott så behöver vi även Ert bank och kontonummer för återbetalning.
  • Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).